Communiceren. We doen het elke dag. Vreemd genoeg komen we nogal eens anders over dan we wellicht bedoelen. Bijvoorbeeld door een hele directe manier van communiceren.
Een manier die vaak veel weerstand oproept bij gesprekspartners. Maar het kan ook andersom. Iemand kan het heel moeilijk vinden om te luisteren naar iemand die om de hete brei heen draait. Een training Effectief communiceren biedt uitkomst. Die leert deelnemers om prettiger te communiceren en tóch hun doelen te bereiken.
Het eerste gesprek is altijd vrijblijvend en dus gratis en duurt maximaal een half uur.
De training effectief communiceren versterkt de communicatieve vaardigheden. Afhankelijk van de huidige ‘communicatiestatus’ gaan we aan de slag. De rode draad van het verhaal is dat deelnemers zich meer leren te verbinden met hun gesprekspartner(s). In eerste instantie komt dat neer op zonder oordeel leren luisteren. Leren luisteren naar de behoefte van een ander. Daarnaast kunnen aspecten aanbod komen zoals jezelf helder uitdrukken en prettig overkomen op anderen zonder je eigen belangen te verloochenen. We gaan zowel verbaal als non-verbaal aan de slag.
Wanneer een training effectief communiceren?
De training effectief communiceren bewijst haar waarde onder meer in de volgende situaties:
- Bij disbalans tussen de intentie van de communicatie en het resultaat - Bij irritatie of frustratie in de onderlinge communicatie - Bij een manier van communiceren die vaak weerstand opwekt - Bij onvermogen om écht te luisteren - Bij problemen met spreken in het openbaar
Bel me voor meer informatie of een kennismakingsgesprek
De praktijk is goed bereikbaar en er zijn ruim voldoende parkeerplaatsen in de buurt. Let wel op want het is betaald parkeren van 09.00 uur tot 17.00 op werkdagen. Heb je vragen: stel ze